A KÉP…
(egy vélemény)
„Mégis mit kerestek önök Demeter Szilárd irodájában?” – jön a nyitó kérdés Stumpf Andrástól a valaszonline.hu oldalon.
Tőlük szokatlan módon jönnek a (másoknál) „szokásos-humoros-elterelő-félrebeszélő” válaszok, majd a fotó összehasonlító vizsgálata: „… gyakorlatilag mindenkivel találkoztunk és fotózkodtunk. Még Barabás Jánossal is.”
„… egy ilyen közös fotó ma ekkora indulatokat vált ki, elég sötét képet fest aktuális közállapotainkról, erről a végletes megosztottságról” – folytatja SA, de a „végletes megosztottság” okát, eredetét nem vizsgálja, mintha arról a „közállapotaink” tehetnének.
Aztán „végre” kiderül, miért mentek oda: kaptak „… egy bizalmas anyagot” véleményezésre, hát mentek. Mert a PIM-ről jó emlékei vannak BJ-nak, igaz, akkor még nem a DSz vezette, de ez nem érdekes, „más a duma és más a valóság”.
És így ment tovább és tovább: „… elég jó minőségben játszó rockzenekar basszusgitárosa írta a stratégiát, számomra hiteles a törekvés … ez a műfaj a nemzeti kultúra része” – így BJ; „Egészen biztos, hogy nem. Jöttek néhányan ezzel, hogy majd ő lesz az új Erdős Péter … Erdős tehát művészi döntéseket hozott, azokba kontárkodott bele. Hogy ilyesmit Demeter bárkivel megpróbálna megtenni…” (SzL).
Mégis mit kerestek ott?
DSz a NER ikonja.
A NER már bizonyította „életképességét”: a hozzá lojális-lakájok vagyonhoz, pénzhez, hatalomhoz, jogon kívüliséghez való „jogának” megteremtésével; a „kívülállók” jogfosztásával, életterük beszűkítésével.
„Ezek ugyanazok” – énekli BJ., majd mégis megjegyzi: „persze ha ennek az egésznek az lesz a vége, hogy a haverok kapják a zsozsót, az katasztrófa.”
Eddig, hogy volt, eddig mi történt?
Szörényi-Bródy legendák!
Nagy művészek.
Ezen semmit nem változtat egy kép.
Legföljebb árnyal.
Árnyékot vet.
Sajnos…
- 07. 06.